skip to Main Content
تلفن: 22895334-22895430

جهت وارد شدن به سایت اصلی مجموعه فاراد پنجره به آدرس www.faradwin.com مراجعه فرمایید. اینجا کلیک کنید.

پنجره اُرسی ، پنجره upvc – رقص نور با ساز چوب و شیشه

 

پنجره اُرسی ، پنجره upvc

 

واژه اُرسی در فرهنگ عمید به معنی در اتاقی است که بر روی حیاط باز می شود. اینگونه پنجره ها و درها در معماری کهن ایرانی به وفور دیده می شود و در بناهای تاریخی به زیبایی نقش بازی می کنند.

پنجره ارسی هشتگرد

 

 

 

 

پنجره اُرسی رقص نور با ساز چوب و شیشه می باشد، اُرسی چیدمان چوب و شیشه است که در هنگام تابش نور خورشید تلفیقی از رنگهای سبز و آبی و قرمز و زرد بر روی فرش و کف با نقش های مختلف به زیبایی دیده خواهد شد.
در گذشته این پنجره ها تلفیقی از چوب و شیشه بود، امروژه با پیشرفت تکنولوژی و صنایع تولید در و پنجره دوجداره این نیاز احساس می شود که همان سبک پنجره های اُرسی بصورت کاملاعایق تولید گردد.

پنجره اُرسی ، پنجره upvc – رقص نور با ساز چوب و شیشه

همانطور که میدانید پنجره های دوجداره از نظر گرما، سرما و گرد و غبار و صوت کاملاً عایق می باشند. امروزه از پنجره های اُرسی می توان در اماکن با بافت سنتی مثل بناهای قدیمی، رستوران های سنتی، ساختمان هایی با طرح و معماری ایرانی ودر بسیاری از ساختمان های مسکونی استفاده کرد.

تولید پنجره اُرسی با استفاده از پروفیل upvc و شیشه دوجداره علاوه بر داشتن همان زیبایی قدیمی، در کاهش هزینه های انرژی و قیمت خرید، کمک بسزایی به مصرف کنندگان عزیز می نماید، در واقع یک پنجره کاملاً عایق با قیمت خرید مناسب تر نسبت به چوب، در اختیار شما قرار می گیرد.

 

قیمت پنجره ارسی فاراد

 

انواع نقش های بکار رفته در پنجره های ارسی:

1- نقش اسلیمی : این طرح ها از گیاهان موجود در طبیعت الهام گرفته اند که در نقشه های فرش و نقاشی های مختلف به وفور دیده می شوند.

 

                                                                   ( طرح اسلیمی جهت پنجره ارسی )

 

2- نقش های گره چینی:

این نقش ها بصورت نقوش هندسی می باشند که از طبیعت ، کائنات و گیاهان الهام گرفته شده اند و در گوشه ها به صورت زاویه دار می باشند.

 

                                                                  

3- نقش جقه:

این طرح نماد درخت سرو می باشد و مظهر آزادی و آزادگی، تواضع و خمیدگی ایرانیان می باشد. به روایتی دیگر نماد در زرتشت مظهرد اهورا مزدا و نشان خورشید و مظهر عظمت می باشد. 

 

 

                                                                        

 

4- نقش چهار پر:

 این نقش الهام گرفته از برگ های شبدر می باشد که نماد خوشبختی و سعادت می باشد.

 

 

اثرات و دلایل استفاده از پنجره اُرسی ، پنجره upvc:

 

پنجره اُرسی ، پنجره upvc

 

1. تأمین نور کافی – پنجره اُرسی ، پنجره upvc: شبکه های مشبک با رنگهای مختلف باعث می شوند که نور خورشید به مقدار کافی، نه کم و نه زیاد، وارد فضای اتاق شود. همچنین این شبکه های طوری طراحی می شوند که فضای بیرون به راحتی در معرض دید و فضای داخلی به سختی از بیرون دیده شود.

 

2. روانشناسی رنگی: در پنجره های اُرسی بیشتر جهت رنگ شیشه از رنگهای لاجوردی، قرمز، سبز و زرد که هر یک از روانشناسی خاصی دارند استفاده می شود. تلفیق این رنگ ها با یکدیگر تأثیر هر یک را معتدل می کند و در کل یک تاثیر روانشناسی مطلوب را بر روی انسان می گذارد.

 

3. زیبایی: تلفیق این گره سازی ها با شیشه های رنگی و اشکال هندسی مختلف ترکیب های بدیعی را پدید می آورند که باعث ایجاد زیبایی دلپذیر می گردد.

 

4. نقش هندسی در اُرسی: ناپسند دانستن و الهام گرفتن از نقش های انسان و حیوان در معماری و فرهنگ های غربی باعث شد که به تدریج در معماری و فرهنگ اسلامی اینگونه نقش ها جای خودشان را به ترکیب های هندسی و انتزاعی دهند.

 

5. محرمیت: پنجره های اُرسی با توجه به نقش گره ها، باعث محدود کردن دید از بیرون به درون خانه و ایجاد محرمیت می شوند.

 

6. خواص صوتی: وجود گره های مختلف در اشکال هندسی پنج و شش وجهی طراحی شده اند باعث جابجایی و شکست امواج صوتی می گردند در نتیجه عملکرد بهتری نسبت به شیشه های ساده A از نظر عایق بودن در برابر صوت دارا می باشند.

 

شرکت فاراد پنجره با همکاری شرکت تاپکو، با بهره گیری از ماشین آلات پیشرفته تولید در و پنجره upvc و با بکارگیری هنر ایرانی اسلامی، این آمادگی را دارد تا پنجره های اُرسی را به همان سبک و زیبایی و به صورت کاملاً عایق با استفاده از پروفیل های upvc طرح چوب و شیشه دوجداره، طراحی و تولید نماید. امید است با استفاده از این سبک پنجره ها در نگهداری فرهنگ اصیل ایرانی-اسلامی کشورمان کوشا باشیم.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با واحد فروش فاراد پنجره به شماره 02122895334 تماس حاصل فرمایید.

This Post Has 6 Comments
    1. با سلام
      پنجره های طرح ارسی همانطور هم که در مقاله ذکر شده است همان پنجره upvc طرح چوب می باشد که نسبت به چوب مقاوم تر و عایق تر می باشد. شیشه بکار رفته در این پنجره ها دوجداره با طرح ارسی می باشد بطوری که در برابر ضربه و تغییر رنگ مقاومت بالایی دارد. جهت اطالعات بیشتر با واحد فروش 02122895334 تماس حاصل فرمایید.

  1. سلام
    طرحتون بی نظیره .
    لطفا قیمت حدودی برای هر متر مربع از این کار را برایم ایمیل کنید. پروژه ای در دست اجرا دارم که دنبال اجرای این ایده در ان هستم
    آدرس

    1. باسلام
      خواهشمندیم جهت استعلام قیمت با واحد فروش 22895334 تماس حاصل فرمایید. باتشکر-فاراد پنجره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس با فاراد پنجره Back To Top