skip to Main Content
تلفن: 22895334-22895430

پنجره سنتی ایرانی

پنجره پنجره دوجداره سنتی ایرانی:

وجود پنجره های سنتی با شیشه های رنگی در معماری ایرانی اسلامی جلوه خاصی به بناهای تاریخی و باستانی می دهد. این پنجره های سنتی ایرانی همانطور که می دانید از چوب و شیشه های رنگی تولید می شدند و زیبایی بسیار خاصی بخصوص در هنگام تابش نور خورشید به داخل خانه در طی روز آفریده می شد و نقش های رنگی و گره چینی های سنتی این پنجره.

 

پنجره سنتی ایرانی

جلوه ای از رقص نور با ساز چوب و شیشه را به نمایش در می آورد. 

 

همانطور که در بالا گفته شد این پنجره سنتی ایرانی زیبایی خاصی را به بناهای تاریخی باستانی داده بود، امروزه نیز استفاده از طرح های پنجره سنتی در معماری ساختمان های نوساز بسیار دیده می شود و با توجه به استفبال مردم از این سبک پنجره های ایرانی، این پنجره را در فضاهای مسکونی ، رستوران های سنتی، قهوه خانه ها، مساجد ، حسینیه ها، مرمت آثار باستانی و فضاهای سنتی مربوط به دوران های گذشته به وفور دیده می شود.

اما با توجه به اینکه این پنجره های سنتی ایرانی به بصورت تک جداره تولید می شدند و از نظر saving انرژی عملکرد مثتبی جهت استفاده در زمان حال از خود نشان نمی دهند، از اینرو شرکت فاراد پنجره – اقدام به تولید پنجره های دوجداره سنتی استاندارد و کاملا عایق به سبک معماری سنتی ایرانی کرده است.

در تولید این سبک از پنجره ها می توان از پروفیل های upvc  و آلومینیوم طرح چوب  یراق آلات  دوجداره استفاده کرد که ظاهری به شکل چوب دارند که در برابر گرما و سرما نیز مقاومت بالایی از خود نشان می دهند .

همچنین گره چینی های چوبی و شیشه های رنگی نیز بصورت یک دکور در داخل شیشه دوجداره و در فضای خالی آن قرار می گیرند که کاملا عایق صوت ، سرما و گرما خواهند بود و مقاوم در برابر تابش نور خورشید و باد و باران نیز می باشد. دکور سنتی بصورت خاصی تولید می گردد که در برابر تمامی موارد ذکر شده مقاوم خواهد بود.

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر از نحوه تولید و اجرا و برآورد هزینه می توانید با واحد فروش به شماره 22895334 تماس حاصل فرمایید. 

 

 

پروژه های اجرا شده از پنجره upvc های سنتی ایرانی:

 

طرح ها قابل اجرا جهت پنجره سنتی ایرانی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس با فاراد پنجره Back To Top